Dance interaction with physical model visuals based on movement qualities
Abstract
A novel interface for the real-time control of interactive visuals through full body dance movements is designed with a specific focus on the notion of movement qualities (the manner in which the movement is executed). The system can recognise predefined movement qualities through gesture analysis. It also allows for the control of abstract visuals based on physical models, specifically mass-springs models, displaying graphical animations with ‘qualities’ reflecting the participants’ expressions. This work has been implemented and tested in an interactive installation called ‘Double Skin/Double Mind’. In that context, we were able to test the contribution of our system to dance pedagogy and to collect participants’ feedback. These preliminary tests suggest that the dancers can embrace the interaction with physical model-based visuals. They also reveal that the movement qualities of the visuals generated by our system fairly mirror the dancers’ own qualities.
全身ダンスの動きを通じたインタラクティブなビジュアルのリアルタイム制御のための新しいインターフェースは、動きの質(動きが実行される方法)の概念に特に焦点を当てて設計されています。 システムは、ジェスチャー分析を通じて事前定義された動作品質を認識することができます。 また、参加者の表情を反映した「品質」のグラフィックアニメーションを表示しながら、物理モデル、特にマススプリングモデルに基づいて抽象ビジュアルを制御することもできます。 この作品は、「Double Skin / Double Mind」と呼ばれる対話型インストールで実装およびテストされています。 その意味で、私たちはダンス教育や参加者のフィードバックに対する私たちのシステムの貢献をテストすることができました。 これらの予備テストは、ダンサーが物理的なモデルベースのビジュアルとの相互作用を受け入れることができることを示唆しています。 彼らはまた、私たちのシステムによって生成された映像の動きの質が、ダンサー自身の質をかなり反映していることを明らかにしています。
DOI:10.1504/IJART.2013.058284